Merhaba arkadaşlar, umarım konuyu doğru yere açmışımdır. İşim teknik servis üzerine. Malum cihaz girdisi çıktısı fazlaca olan bir meslek.Haliyle günün yoğunluğunda istenmeyen karışıklıklar yaşanıyor. Bu sorunu excell de bir takip sistemi oluşturarak çözmeyi düşünüyorum. Excell bilgim tablo basit fomüller liste vs vs den ibaret. Açıkcası bu konuda acemiyim. Aslında sorunuma excell de çözüm bulabileceğimden de emin değilim. Daha önce çalıştığım bir şirkette bu işlem için SQL sistemi kullanıyorduk. Firmaya özel bir ürün olduğundan kaynak kodlarına ulaşmam pek mümkün değildi. Sisteme aynı anda birden fazla kullanıcı giriş yapabiliyor, depodan yedek parça talep edebiliyor, onarım için cihazları kendi üzerine alabiliyor, onarımı tamamlanmış cihazları depoya transfer edebiliyor, cihaz giriş çıkış tarihleri, onarım süresi, geri dönüş oranı, işçilik, yedek parça maliyet hesaplaması, depo stok kontrol, cihaz kayıt ve onarım tamamlama formu vs gibi bir çok bilgiyi sisteme işleyip server üzerinde saklayabiliyordu. Kısacası buna benzer bir program yapmayı dşünüyorum. Elektronik programcılığından anlarım(pic,avr vs) , daha önce hiç bilgisayar ortamında buna benzer bir program yazmadım. Nerden başlamalıyım? Excell işimi görürmü, SQL tabanlı bir program mı tercih etmeliyim? Yorumlarınızı bekliyoum. Şimdiden teşekkürler..