pivot table ve fields

Katılım
17 Mayıs 2005
Mesajlar
119
merhaba,
pivot table da bir tablo hazırlamam gerekiyor, ancak veriler farklı excell sheet lerde bu yüzden multiple pivot kullanmam gerek.
ancak fields adı altındaki 4 adet kutucuk nasıl kullanılıyor bilmiyorum, bununla ilgili bilgi verecek olan arkadaşlar var mıdır acaba, siteyi de gezdim ama tam açıklayıcı birşey bulamadım.

teşekkürler...
 

İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,104
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
1. Pivot Table / Özet Tablo için bu formun "Excel Dersanesi"ne bakın.

2. Ekteki örnek dosyayı inceleyin.
 
Katılım
17 Mayıs 2005
Mesajlar
119
sn.yurttas aslında merak ettiğm konu örneğinizdeki fieldsleri 3 veya 4 e çıkarmanın işe yararlığı nedir, nasıl kullanılır
teşekkürler
 

İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,104
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
aslında merak ettiğm konu örneğinizdeki fieldsleri 3 veya 4 e çıkarmanın işe yararlığı nedir, nasıl kullanılır
Yararlığı örnekte görülüyor. Aynı standartta ve pek çok sayfada tutulmuş verileri konsolide edebiliyoruz.

Doğrusunu isterseniz ne istediğinizi pek anlayamadım bir örnek eklerseniz, belki yardımcı olabilirim.
 
Katılım
17 Mayıs 2005
Mesajlar
119
sn yurrtas sizin örneğinizde ki çok yararlı olduğu kesindir, fields kısmı 1 açık ancak 2-3 veya 4 kapalı onlarıda kullandığımızda nasıl bir artısı olabilir veya nasıl kullanabiliriz
teşekkürler...
 

İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,104
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
uslu45' Alıntı:
sn yurrtas sizin örneğinizde ki çok yararlı olduğu kesindir, fields kısmı 1 açık ancak 2-3 veya 4 kapalı onlarıda kullandığımızda nasıl bir artısı olabilir veya nasıl kullanabiliriz
teşekkürler...
Bu örnekte dikkat ederseniz, Pivot Table'in Page bölümünde 1 seçenek var. O da şirketlerin sayfalarndaki alanlarını alıyor. Bu Page bölümüne buna benzer ancak bu verileri başka türlü konsolide veya ayrıştırmayı yapan hususlar varsa buraya konulabilir. Page bölümünde buradaki örnekteki gibi en fazla 4 tane koyulabilir. Örneğin şirketlerin yapıları ile ilgili Özel, Kamu, Türk Yabancı vs gibi hususlard a yer alsaydı, o zaman Page'e bunu konsolide eden fieldleri de koymamız gerekecekti. İşte buraya konulacak field sayısı 4'ü geçemeyecek. Öte taraftan, 255 şirket olsa ve hafıza yeterli olursa bu örnekte olduğu gibi sadece bir field yeterlidir.
 
Katılım
25 Ağustos 2004
Mesajlar
42
Excel Vers. ve Dili
Excel 2007 Türkçe
sayın yurttaş
örneğinizi inceledim hak,katen çok güzel bir çalışma.
Aynısını kendi dosyama uyarlamaya çalışıyorum, ben de
Özet tablo yerleşim alanları olarak Satır,Sütun,Değer,Sayfa1 alan adları geliyor.
Sizinki gibi Sayfa1 yazan yeri Şirket Adı gibi nasıl yapabilirim.
Saygılarımla
 

İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,104
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
Sayın exes,

Yukarıdaki örnek dosyayı ele alalım.

Özet tablonun üzerine gelin sağ klik yapın ve sihirbazı çalıştırın. Gelen menüden bir adım geri gidin. Altta geniş yerde alanlar göreceksiniz. Şimdi bir alan üzerine fare ile gelin. Birinci alan yazan yere bakın orada şirket adını göreceksiniz. şimdi bu alanları siz kendinize göre yazabilirsiniz.
 
Katılım
25 Ağustos 2004
Mesajlar
42
Excel Vers. ve Dili
Excel 2007 Türkçe
cevabınız için çok teşekkürler...
 
Üst