Diğer Sayfalardan Veri Çekme

Katılım
2 Ekim 2010
Mesajlar
161
Excel Vers. ve Dili
2003-Türkçe
Arkadaşlar ekte göndereceğim excel kitabındaki ilk 6 sayfaya(ocak-şubat-mart-nisan-mayıs-haziran) girilen verileri aynı kitaptaki ekstre sayfasına yazdırmak istiyorum.
Ama yazarken e,f,h,j,k,n sutunlarındaki veriyi almasını istemiyorum.Diğerleri alt alta yazılıp öyle devam edecek.ben bu veri çekmek istediğim 6 sayfadan hangisine birşey yazarsam ekstre sayfasında en son dolu satırın bir altına o yeni yazılanları ekleyecek.Eklerken sayfa sırasına göre eklemesi gerekiyor.Yani ilk ocak ondan sonra şubat ondan sonra mart şeklinde. örnek dosya ektedir.Açıklamamı istediğiniz bir şey varsa sorularınızı bekliyorum.Göstereceğiniz çözüm önerileri için şimdiden teşekkür ederim...

(Dosya eki 6 nolu mesajdadır)
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Ekim 2010
Mesajlar
161
Excel Vers. ve Dili
2003-Türkçe
yardımcı olacak bi arkadaş yok mu acaba?
 
Katılım
2 Ekim 2010
Mesajlar
161
Excel Vers. ve Dili
2003-Türkçe
arkadaşlar el atacak biri yok mu acaba? çok zor bir şey mi istedim yoksa:(
 
Katılım
2 Ekim 2010
Mesajlar
161
Excel Vers. ve Dili
2003-Türkçe
Sayın uzmanlarımız konuya bi el atsanız kısa sürede çözülecek bu problem. yardımlarınızı bekliyorum
 

Korhan Ayhan

Administrator
Yönetici
Admin
Katılım
15 Mart 2005
Mesajlar
43,137
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr-En 64 Bit
Selamlar,

Aylara ait sayfalarda ilgili satıra çift tıklayınca aktarma işlemi yapıldığında sorun olurmu?

Ayrıca ekstre sayfasında nasıl bir kayıt örneği istediğinizide dosyanızda belirtirseniz yanıt verecek arkadaşlarımıza yön göstermiş olursunuz.
 
Katılım
2 Ekim 2010
Mesajlar
161
Excel Vers. ve Dili
2003-Türkçe
Selamlar

Örnek dosyada almak istediğimiz veri sınıflarını ekstre sayfasına yazdım.ve örnek olarak ay sayfalarına girilen satışları oraya ekledim.Şimdi bu örnek dosyada benim manuel olarak yaptığım bu işlemi otomatik yapacak bir makro veya formüle ihtiyacımız var.
Ekli dosyayı görüntüle Müsteri Cari-1.xls
 
Katılım
2 Ekim 2010
Mesajlar
161
Excel Vers. ve Dili
2003-Türkçe
arkadaşlar yardımcı olacak birileri yok mu acaba.3 gündür bunu bekliyorum:(
 
Katılım
2 Ekim 2010
Mesajlar
161
Excel Vers. ve Dili
2003-Türkçe
Herkese iyi geceler.Bu günde cevap gelmedi konuya.Bakalım artık inşallah yarın birileri yardımcı olur.
 

hamitcan

Uzman
Uzman
Katılım
1 Temmuz 2004
Mesajlar
7,748
Excel Vers. ve Dili
Excel 2019 Türkçe
Kod:
Sub Aktar()
c = 1
Sheets("Ekstre").[a2:d500].ClearContents
Sheets("Ekstre").[i2:j500].ClearContents
arr = Array("OCAK", "ŞUBAT", "MART", "NİSAN", "MAYIS", "HAZİRAN")
For i = 0 To UBound(arr)
For j = 4 To Sheets(arr(i)).[a65536].End(3).Row
If Sheets(arr(i)).Cells(j, 1) <> "ST.K." Then
 c = c + 1
 Sheets("Ekstre").Cells(c, 1) = Sheets(arr(i)).Cells(j, 1).Value
 Sheets("Ekstre").Cells(c, 2) = Sheets(arr(i)).Cells(j, 2).Value
 Sheets("Ekstre").Cells(c, 3) = Sheets(arr(i)).Cells(j, 3).Value
 Sheets("Ekstre").Cells(c, 4) = Sheets(arr(i)).Cells(j, 4).Value
 Sheets("Ekstre").Cells(c, "i") = Sheets(arr(i)).Cells(j, "l").Value
 Sheets("Ekstre").Cells(c, "j") = Sheets(arr(i)).Cells(j, "m").Value
End If
Next
Next
End Sub
 
Katılım
2 Ekim 2010
Mesajlar
161
Excel Vers. ve Dili
2003-Türkçe
üstadım verdiğiniz kodu ekstre sayfasında kod görüntüleyip yapıştırdım.veri girdim fakat hiçbir şey olmadı makroları açıp çalıştırdım makroyu fakat bütün sayfayı oraya aktardı+g,h,ı,l sütunlarındaki veriyi almıyor sadece a,b,c,d,m sütunlarını kopyalıyor.
Ben sadece ay sayfalarındaki f,j,k,n sütunları almasını istemiyorum. ve her hafta için ayrılan 20 satırdaki sadece dolu olan satırları.veri yazdığımız satırları kopyalaması gerekiyor kodu düzeltmemizin imkanı var mı acaba?
 
Son düzenleme:

hamitcan

Uzman
Uzman
Katılım
1 Temmuz 2004
Mesajlar
7,748
Excel Vers. ve Dili
Excel 2019 Türkçe
aktardı+g,h,ı,l sütunlarındaki veriyi almıyor sadece a,b,c,d,m sütunlarını kopyalıyor
Ama yazarken e,f,h,j,k,n sutunlarındaki veriyi almasını istemiyorum..
(Dosya eki 6 nolu mesajdadır)
Yazdıklarınız birbiri ile çelişiyor. Ayrıca her makroyu çalıştırdığınızda Ekstre sayfası yeniden oluşturuluyor. Böyle yapmazsanız, ilgili sayfalardaki bilgilerde yapılan bir değişiklik, Ekstre sayfasına gitmez.
 
Katılım
2 Ekim 2010
Mesajlar
161
Excel Vers. ve Dili
2003-Türkçe
özür dilerim karışıklık şundan dolayı oldu:
ay sayfalarında f,j,k,n sütunlarını almasını istemiyorum.bu bölümler alış fiyatı,kar marjı,faturalanan ürün,ve haftalık bilgileri veriyordu.
ama bu sütunlara ekstre sayfasında başka bilgiler (örnegin ay sayfalarında alış fiyatları yazılan f sütununa ekstre sayfasında satış fiyatı denk geliyor) yazılıyor.yani benim ekstre sayfasında görmek istemediğim görülmesini istemediğim bilgiler ay sayfalarının f,j,k,n sütunlarıdır.
hem bu makroda boş olan satırlarıda alıyor.ben sadece her hafta için ayrılmış olan 20 satırlık aralıktaki dolu satırların ekstre sayfasına yazılmasını istiyorum,boş olan satırları almasın.
Eğer bir haftada o müşteri 3 kalem ürün almışsa diğer boş kalan 17 satır alınmayacak takip eden haftadaki veriler hemen altına yazılacak.
karışıklık için tekrar özür dilerim hocam.
 
Katılım
2 Ekim 2010
Mesajlar
161
Excel Vers. ve Dili
2003-Türkçe
kursa gideceğim öğrenmek için ama bizim şehirde de adam gibi excel öğretecek bir yer yok.çok canımı sıktı bu sorun
 
Katılım
15 Haziran 2006
Mesajlar
3,704
Excel Vers. ve Dili
Excel 2003, 2007, 2010 (TR)
Merhabalar,

Haddim olmayarak, konu hakkında bir miktar eleştiri getirmek istiyorum. Belki sizin hoşunuza gitmeyecek ama doğrusu bu ...

Yap-Boz (Puzzle)' ları bilirsiniz.

Bir Yap-Boz 'u "Toplamak/Yapmak" mı kolaydır ? Yoksa "Dağıtmak/Bozmak" mı?

"Dağıtmak/Bozmak"; 1 saniyenizi almaz. "Toplamak/Yapmak" ise saatler ve hatta günler sürebilir.

Dosyanızı bir "Yap-Boz" olarak düşünürseniz, sizin bu başlıkta istediğiniz şey, "Benim Yap-Boz'umu toplayın"dan ibaret ... Çözümü zor ve zahmetli yani ...

Oysa ki bu dosya, "Toplanmış" (veya Liste ile tasarlanmış) halde olsaydı, sorunuza balıklama atlayacak 10 kişi bulabilirdiniz. Hatta, makroyla karmaşık işlemler tasarlamanın bile gereği kalmayacaktı belki ...

Excel'de bir veri setini işlemeye çalışıyorsanız, "Liste" mantığını anlamalısınız. Verilerinizi uzun listeler halinde tasarlamalısınız. Excel'in satır sayısının bu kadar yüksek olmasının bir nedeni de budur.

Sizin yaptığını ilk hata, bir veri setini (Listesini), sayfalara bölmek.. Yani, alt alta düzenli bir şekilde olması gereken veriler Ocak, Şubat, Mart, Nisan .... şeklinde sayfalara bölünmüş ...

Oysa ki, bu tip bir bölümlendirme, Excel'in tüm fonksiyonlarından (formül, pivot, Makro vs) yararlanmak isteyen birileri için hiçbir anlam ifade etmez ve işi daha karmaşık hale getirir.

Eğer bir "Liste"niz var ise, zaten bu bölümlendirmeyi (sayfalara dağıtma) her şekilde (formül, pivot, makro) yapabilirsiniz. Ama ayrı sayfalardan data toplamak zordur. Hataya her zaman açıktır. Kontrolü neredeyse imkansızdır.

Benim önerim şudur :

Aşağıdaki başlıkları içeren boş bir Çalışma Sayfası yaratın. (Bunları Ocak ayındaki bir tablonun başlıklarından aldım)
ST.K. STOK ADI MİK.(ADET BAZ.) MİK.(KOLİ BAZ.) ALIŞ FİYATI SATIŞ FİYATI BİR. FİYAT(KDVSİZ) TUTAR KAR MARJI FAT. TESLİMAT TESLİMAT TARİHİ

Altına, hiç boşluk vermeden, bütün kayıtlarınızı (bilgilerinizi) girin.

Sorunuzu bu şekli ile yeniden sorun.

Bu şekilde tasarım sizin veri girişinizi de kolaylaştıracağı ve güvenli bir veri toplama yöntemi olduğu gibi çözümü için bir sürü cevap alacaksınız.

Örnek dosya tasarımı ektedir. İnceleyiniz.



.
 

Ekli dosyalar

Katılım
2 Ekim 2010
Mesajlar
161
Excel Vers. ve Dili
2003-Türkçe
Üstadım bu hazırladığım kitap en başta böyle tasarlanıp hazırlanmamıştı dediğiniz gibi tek sayfada aylara bölmeden(zaten hareket tarihleri yazılıyor bir sutunda) alt alta yazılıyordu.Dosyayı hazırlamadan önce forumda bu işle ilgili bayaaa örnek dosya inceledim çoğu gerçekten harika olan bu çalışmalarda neredeyse bir ticari proğram kadar güzel ve verimli olacak bu çalışmalarda bazı özellikler yoktu.bizim faaliyet gösterdiğimiz sektörde satış işlemleri şöyle yürüyor:yaklaşık 10 ayrı bölgede satış yaptığınız müşterileriniz var.sipariş ve sıcak satış yöntemiyle çalışıyorsunuz.Her gün bir yada birden fazla bölgeye ticari araçlarla gidip satış yapıyorsunuz yaklaşık 200 civarında müşteriniz var.ödemelerinizi çek-senet-kredi kartı-nakit olarak tahsil ediyorsunuz ve bir çok yerle açık hesap çalışıyorsunuz.Bu müşterilerinizin haftalık durumunu aylık durumunu yıllık durumunu (ne kadar borcu var,ne kadar ürün almış sizden,hangi markadan daha çok alış yapıyor,ödeme durumu nedir,koli bazında ne kadar satış yapmışsınız,adet bazında ne kadar ürün vermişsiniz,ne kadar kar etmişsiniz v.s...) görebileceğimiz bir genel takip dosyası gerekiyordu.ama bu hafta ay yıl sınıflandırmasını yapabilmek için verileri ayırmamız basit toplam formülleri yapmamız ve sonrada onları bağlantı yapıp genel bir dosyada birleştirmemiz halinde bölgesel durumu bölgelerin toplanacağı başka bir sayfada da genel durumu görebileceğimizi düşündüm.sizin bu forumda incelediğim bir başlıktaki yazınızdan herşeyi standartlaştırmam gerektiğine kanaat getirip her müşteri için standart bir dosya hazırladım(müşteri cari dosyası)
sadece bundan dolayı bu bölme olayını yapmadık tabi.marka bazında satış bilgilerini alabilmek için Sayın İhsan Tank'ın yardımcı olduğu,yazdığı bir formül vardı ama formül o haliyle kitabı çok ağırlaştırıyordu.çünkü kapsama alanı çok genişti(a:1 den a:65536) ben onu değiştirip 4-20, 24-40,44-60 ... olacak şekilde değiştirdim ve ayları farklı sayfalarda yazdım.
Ayların farklı sayfalara yazılmasının bir sebebide istediğimiz ayı tek tıkla görmek istememizdi diğer şekilde sayfalar çok büyüyordu.
Haftaların genel toplamını yapan formüle dikkat ettiniz heralde bu formül sayesinde müşteri o hafta aldığından çok mu para teslimat yapmış yoksa o hafta eski borcuna biraz daha mı borç eklenmiş bunu bize söylüyor.Bizde bu sayede hangi hafta daha çok paramız müşteride kalmış,hangi hafta,hangi ay müşteriler daha çok borçlanmış bunu görme şansına sahip olduk.
Önceden belirttiğim gibi her müşteri için bir dosya hazırlanıyor ve bu dosyaların verileri tek bir kitapta bölge bölge toplanıp genel tablolarda özet olarak gösteriliyor.Hazırladığım o tabloyu geliştirebilirsem bazı sorunlara çözüm bulabilirsem daha kapsamlı daha güzel daha kolay bir sistem hazırlayıp sitede arkadaşların begenisine sunacağım.Umarım bunu yapabilirim.belki sizin daha önce başka bir başlıkta yaptığınız gibi uzman arkadaşlardan gönüllü olanlar çıkar ve böyle kompleks bir sistem hazırlayıp kullanıma sunabiliriz.
Fikirlerinize hak veriyorum baştan sona tabiki tecrübe ve bilgi olarak bizden ilerisiniz ve sizden alabileceğimiz öğrenebileceğimiz çok şey var.ama böyle üzerinde daha çok çalışıp bütün çözüm yollarını düşünüp araştırmadan sizlere arkadaşlar ne yapabiriz demeyi uygun görmüyorum.
Son olarak şunu ekleyeyim ki 2011'in bütün verilerini özetleyecek sistemi bu dosyaya göre hazırladım ve bayaaa emek verdim.Şimdi alt dosya diyelim bu forumdaki dosyaya, eğer alt dosyayı değiştirirsem(ki zaten yukarıda saydığım sorunlara bundan başka çözüm bulamadım) üst dosyayı baştan aşağı değiştirmek zorunda kalırım.bu da ekstre sayfasını her defasında manuel hazırlamaktan daha fazla yorar (yorulmakta önemli değil ama yukarıda dediğim gibi bu dosyada hafta ay sınıflandırmasını yapamam bundan başka çözümüm yok).
Yorumlarınızı bekliyorum Sn. Üstadlarım...
 
Katılım
15 Haziran 2006
Mesajlar
3,704
Excel Vers. ve Dili
Excel 2003, 2007, 2010 (TR)
Şimdiiiii ...

Sizin tarif ettiğiniz şekliyle benim anladığım şudur :

1) Elinizde tüm müşterileriniz için ayrı ayrı tuttuğunuz bu tip standart dosyalar var. Belirttiğiniz kadarıyla, elinizde 200 adet xls dosya mevcut.

2) Bunlar ayrı bir ana "xls" dosyada konsolide ediyorsunuz. (Bağlantılar, formüller var) Burada, belki bölgelere göre bir alt konsolide dosya daha sonra da tüm bölgeleri kapsayan bir üst dosya daha olabilir.

3) Periyodik aralıklarla (hafta, ay vs), ana "xls" dosyasındaki ve müşteri "xls" dosyalarındaki verilerin kontrol edilmesi sizin için çok önemli...

Eğer, verileri işlerken böyle bir yapınız var ise, ne kadar standart olursa olsun, verimsiz bir yapı olduğunu söyleyebilirim. (Standart olan her şeyin aynı zamanda verimli olacağını söylemek doğru değildir)

Size bir önceki mesajda anlattıklarımı; şu anki durumunuza bakarak bir "macera" olarak niteleyebilirsiniz. "Macera aramaya gerek yok" da diyebilirsiniz.

Ama bütün verilerinizin alt alta tutulduğu tek bir liste ile neler yapılabileceğini size demo olarak gösterebilirim.

Eğer isterseniz, tüm bölgelerin 6 aylık verilerinden oluşan bir listeyi tarif ettiğim şekliyle yaparsanız, size bunu gösterebilirim.

Nasıl olsa beyin bedava :) Son zamanlarda bu sözü çok seviyorum .. Lütfen yanlış anlaşılmasın.

Sağlıcakla ..


.
 
Katılım
2 Ekim 2010
Mesajlar
161
Excel Vers. ve Dili
2003-Türkçe
kabul üstadım
dediğiniz şekilde yani dosyayı sayfalara bölmeden önceki ilk haliyle yapalım.peki haftalık toplamları nasıl alacağız o zaman?zaten buna bir çözüm bulamadım diye bölmüştüm ve bu bölme olayı 6 ayda bir bana hamallık çıkarmıştı.Ben de bu açmazdan nasıl kurtulacağımı düşünüyordum.eğer mümkünü var derseniz neden olmasın zaten benim geliştirmek ve bazı sorunları çözmekten kastım buydu(6 ayda bir sistemin yenilenmesi artık bir yerde sorundur)
 
Katılım
15 Haziran 2006
Mesajlar
3,704
Excel Vers. ve Dili
Excel 2003, 2007, 2010 (TR)
peki haftalık toplamları nasıl alacağız o zaman?
Eee.. Minareyi çalacak adam önceden kılıfını hazır bulundururmuş... Orası benim derdim olsun :)

Haftalık değil, isterseniz, 9 günlük aralarla bile kontrol edebilirsiniz.

Siz 6 ayı ve tüm bölge datalarını kapsayacak şekilde bir sepet hazırlayın. Elbette gerçek veriler kullanmayın. Ama tutarlı olmasına dikkat edin.

Sonuçta, bu dosyayı tasarlarken, yaptığımız işlemlerin hepsini test etmemiz gerekecek. Veri, ne kadar büyük ve çeşitli olursa, işimiz o denli kolay olur.

İyi çalışmalar

.
 
Katılım
15 Haziran 2006
Mesajlar
3,704
Excel Vers. ve Dili
Excel 2003, 2007, 2010 (TR)
Özür dilerim hocam burayı anlamadım.6 ay derken zaten bildiğimiz yılın ilk 6 ayı bölge dataları derken bu çalıştığımız müşteriler ve bölgeye satış yaptığımız günler mi?
Evet, doğrudur.

"6 ay" dan kastım, farazi de olsa "6 ay"dır.

Şu an elinizde bu yıla ait elbette sadece 10 günlük veri vardır. Ama Haziran 2011'e geldiğimizde, "Tüh napmışız biz ya" dememeniz ve benim kulaklarımın çınlamaması için :) , hayali de olsa, 6 aylık tarihi kapsayacak şekilde şatışları bildiriniz.

Mesela; -atıyorum- Şubat 2011'de birkaç güne "Adı Bende Saklı" ürününden "Sarı Çizmeli Mehmet Ağa" adlı müşteriye satış yapmış gibi gösterin.

Ancak, dosyayı oluşturduktan sonra, bu veriler üzerinden sağlama yapacağımız için tutarlı olmasına da dikkat edin.

İkinci bir konu, verilerinizde (satışlarınız) "Bölge" belirtmeyecekseniz, hangi müşterinin hangi bölgeye bağlı olduğunu gösteren bir tablo hazırlamanızda da fayda var. Yoksa bölgesel analiz yapılamaz.

Örneğin,

A Müşterisi -- 1.Bölge
B Müşterisi --1.Bölge
C Müşterisi -- 2.Bölge
..
..

gibi bir liste olabilir.

.
 
Üst