• DİKKAT

    DOSYA İndirmek/Yüklemek için ÜCRETLİ ALTIN ÜYELİK Gereklidir!
    Altın Üyelik Hakkında Bilgi

Stok Programı

Katılım
20 Temmuz 2005
Mesajlar
11
Arkadaşlar hazırlamış olduğum bir stok programında C Sütunundan H sütununa kadar depolarım var. A sütununda ise Ürünler kayıtlı.
Userformda iki adet combobox ve bir adet textbox var. ComboBox1 den Depoyu ComboBox2 den ürün seçimini yapıyorum. Nasıl bir kod yazmalıyım ki seçtiğim depodaki ürünün miktarı textboxa gelsin. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar hazırlamış olduğum bir stok programında C Sütunundan H sütununa kadar depolarım var. A sütununda ise Ürünler kayıtlı.
Userformda iki adet combobox ve bir adet textbox var. ComboBox1 den Depoyu ComboBox2 den ürün seçimini yapıyorum. Nasıl bir kod yazmalıyım ki seçtiğim depodaki ürünün miktarı textboxa gelsin. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba.
Örnek belge ve UserForm'u görmeden ezbere olacak ama şunlar söylenebilir.
ComboBox1'larda neyin seçildiğini ListIndex ile anlamak mümkündür.
ComboBox'tan ilk veri seçildiğinde ListIndex değeri 0, ikinci seçildiğinde 1, üçüncü seçildiğinde 2,... değerini alır.
Örneğin; depo adları 1.satırda C:H sütunlarında, ve ürünler de A2:A11 arasında ise;
ComboBox1'de DEPO2 seçildiğinde (açılır listedeki 2'nci eleman) ListIndex 1 olur,
ComboBox2'de ÜRÜN7 seçildiğinde (açılır listedeki 7'nci eleman) ListIndex 6 olur.

Bu durumda;
-- aradığınız hücrenin satır numarası; ComboBox2'nin ListIndex değerine 2 eklendiğinde bulunan sayı olur yani 6+2 = 8 .
-- aradığınız hücrenin sütun numarası; ComboBox1'nin ListIndex değerine 3 eklendiğinde bulunan sayı olur yani 1+3 = 4 .

Buna göre TextBox'a alınacak değer aşağıdaki kod satırlarıyla bulunacaktır.
Kod:
sut = ComboBox1.ListIndex + 3
sat = ComboBox2.ListIndex + 2
TextBox1 = Cells(sat, sut)
Bu kod satırlarına;
-- 1'den fazla UserForm varsa UserForm adını,
-- 1'den fazla veri sayfanız varsa sayfa adını ilave etmek gerekir elbette.
Yukarıdaki kod satırlarını UserForm'da hangi eylemle alacaksanız, örneğin CommandButton1_Click olayı gibi tetikleme nesnesinin kodları içine eklemek gerek.
Bu arada ComboBox'ların BOŞ olması durumunda yapılacak işlemi basit bir If ... Then...End If arasına alın ki hata ile karşılaşmayın.
 
Sayın TAŞDELEN, örnek dosyasız çözüm bulmanız biraz zor.
Verilen cevaplarda bir sorun yok.
Sonuca ulaşmak için örnek dosyanızı burası veya burası gibi bir paylaşım sitesine yükleyip, oradan alacağınız erişim bağlantısını buraya yazarsanız, daha kesin cevap alcağınızı düşünüyorum.
 
sorunu hallettim teşekkür ederim.
acaba listindexle textboxa getirdiğim veriyi excelde nasıl seçtirebilirim.
 
Geri
Üst