Pivot Table'da veriler arasındaki farkı buldurmak??

Katılım
23 Aralık 2006
Mesajlar
4
Excel Vers. ve Dili
2002 İngilizce
Alttaki görüntüdeki gibi veriler var elimde;




pivot table yaparak her tarihteki gerçekleşen ve tahminler arasındaki farkı bulmak istiyorum. Pivot table'ın normal özelliği ile bu verileri topluyor ancak çıkarma işlemi yapmıyor. Daha doğrusu pivot table üzerine bu tür bir eklenti de yaptırmıyor. Bunun nasıl yapılabileceğini bilen birisi anlatırsa sevinirim. Aşağıda da pivot table'ın oluşmuş hali mevcut




Benim istediğim total yazan satırlarda toplamların değil farkların olması böylece verilerin hangi tarihte saptığını bulabilirim.

Niye ayrı bi sütuna fark fonksiyonu ile bunu yapmıyorsun diyecek olursanız burada tarihler oldukça fazla ve aynı ürünün aynı gün 4er 4erlik satışları vs gerçekleşiyor, pivot table bunları bir araya getiriyor, böylece pivot table üzerinde yapmam daha kolay olacak. Teşekkürler şimdiden
 

Merhum İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,094
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
Rakamları negatif, pozitif olarak kullanın. Örneğin tahminleri (+), Gerçekleşeni (-) yapın.
 
Katılım
23 Aralık 2006
Mesajlar
4
Excel Vers. ve Dili
2002 İngilizce
buradaki veriler otomatik olarak SAP'den ve EDI'dan çekiliyor o yüzden bunlarla tek tek uğraşması oldukça zor 16bin satır var..başka bir dosyada yapılmışını gördüm ancak nereden yapıldığını göremedim. Total yazan yerdeki satırlarda direkt olarak = Gerçekleşen - Tahmin şeklinde bir formül vardı..ama o satırı editletmiyordu zaten.
 
Katılım
23 Aralık 2006
Mesajlar
4
Excel Vers. ve Dili
2002 İngilizce
evet bu şekilde sorunumu çözebilirim ancak o tahmin - gerçekleşen satırını nasıl eklediniz veri alanına onu söylerseniz sevinirim. Pivottable Wizard içindeki Layout kısmında da DATA alanında "tahmin - gerçekleşen" diye görünüyor ama normalde baştan bunu yapmaya kalksam bu tür birşey olmayacak. Ne şekilde oluşturdunuzki bunu? teşekkürler uğraşınız için
 

Merhum İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,094
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
Örnek dosya üzerinden anlatayım.

1. Yerleşim'de Veri bölümüne ADET'ten bir tane daha ekleyin.

2. Eklediğinize çift tıklayın gelen menüden Seçenekler/Veri Gösterimi'nden Fark'ı ve Temel Alan'dan TİP'i seçin.

3. Eklediğiniz ADET2'YE dilediğiniz tanımı verin.
 
Katılım
23 Aralık 2006
Mesajlar
4
Excel Vers. ve Dili
2002 İngilizce
teşekkürler..benim gördüğüm çözüm bundan farklıydı ama bu da bir alternatif ve işimi hayli hayli görecek...çok saolun :)
 

Merhum İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,094
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
Muhtemelen sizin gördüğünüz "Quantrix Modeler" yada benzeri özel programlardan biri ile yapılmıştır.
 
Üst