Bina Hesap Gelir Gider Yardım

Katılım
17 Şubat 2014
Mesajlar
49
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr 64 Bit
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
04.08.2023
Merhaba acemi olduğum bir konuda yardımınız rica ediyorum

aşağıda linklerini verdiğim çalışmayı hazırladım.

eksik gedik fazlalık var mı yok mu diye bir gözden geçirseniz

çok mutlu olurum.


bina 13 daireli 3 ve 4. daireler boş ve sahiplerine ulaşılamıyor.

bu nedenle giderler/11 yapılıp daire başı borç yazılıyor

olmayan daireler içinde yine gider/11 yapılıp borç yazılıyor. bu mantık doğrumu yanlış mı bilmiyorum.

ileride borçları alındığında kasada ortak kulanım için para olur mantığı üzerine böyle yaptım.

bu noktada fikirlerinize açığım.


yardımlarınız için teşekkür ederim şimdiden.

dış link https://drive.google.com/open?id=0B9xsHPW9E8tIdE5yMC1sbEE3aGc
 

Ekli dosyalar

umitumit

Altın Üye
Katılım
5 Eylül 2006
Mesajlar
364
Excel Vers. ve Dili
Excel 2016
Türkçe
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
13-07-2028
Sayın pegasus,

Sizin apartmanda oturuyor olsam hesaba itiraz ederdim.
Şöyle ki; 130 liralık borç var.
11 daireden, daire başına 11,82 lira toplayarak 130 TL yi topluyorsunuz.
Kalan 2 boş daireyede toplam 23,63 TL borç yazıyorsunuz.
yani, 130 liralık harcama için 153,63 lira borç yazmış oluyorsunuz.
Kendinizi sağlama almak adına yöntem doğru, oturanlar adına yanlış.

Yerinizde olsam aidatlara %20 zam yapar, 11 daireden 13 dairelik para toplar, kalan 2 boş daireden de ulaştığınız zaman paraları kasa için alırdım.
Kimse de itiraz etmez.
 
Katılım
17 Şubat 2014
Mesajlar
49
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr 64 Bit
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
04.08.2023
Sayın pegasus,

Sizin apartmanda oturuyor olsam hesaba itiraz ederdim.
Şöyle ki; 130 liralık borç var.
11 daireden, daire başına 11,82 lira toplayarak 130 TL yi topluyorsunuz.
Kalan 2 boş daireyede toplam 23,63 TL borç yazıyorsunuz.
yani, 130 liralık harcama için 153,63 lira borç yazmış oluyorsunuz.
Kendinizi sağlama almak adına yöntem doğru, oturanlar adına yanlış.

Yerinizde olsam aidatlara %20 zam yapar, 11 daireden 13 dairelik para toplar, kalan 2 boş daireden de ulaştığınız zaman paraları kasa için alırdım.
Kimse de itiraz etmez.
Öncelikle Cevap İçin Teşekkür ederim.

aslında belirtilmiş bir aidat miktarı yok henüz.

ve şuan yapılmış harcamaların karşılanması adına oturanlardan toplam borcu tahsil yolunu tercih ediyorum.

adaletsizlik olmasın diyede olmayanlara da aynı borcu çıkarıyorum ki aldığım zaman yine binaya harcanmak üzere kasaya aktarmayı planlıyorum.

sizin yöntemde sorun yine devam edecek üstelik kasada birikmiş hali ile.
Şöyle ki: aidat olduğunu varsayarsak her halukarda borçlar ödenecek kasaya %20 zamdan kalan fazlalık birikmiş bir meblağ olacak
üstelik henüz almadığımız oturmayanların borcu dururken :)
daha fazla tepki çekerim gibime geliyor :))))

Tekrar teşekkür ederim.
 

assenucler

Altın Üye
Katılım
19 Ağustos 2004
Mesajlar
3,570
Excel Vers. ve Dili
Ofis 365 TR 64 Windows 11 Home Single Language x64 TR
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
29-05-2025
Merhaba,

Apartmanınızdaki 2 dairenin sahibini bulabilmek için; apartmanın seçilmiş bir yöneticisi ya da yönetim kurulu varsa veya herhangi bir mal sahibi; tapu fotokopisi ile Tapu Müdürlüğüne sözlü veya yazılı başvurarak tapuya kaydedilmiş olan yönetim plânını isteyebilir ve 2 dairenin sahibinin kim olduğunu öğrenebilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Şubat 2014
Mesajlar
49
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr 64 Bit
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
04.08.2023
Merhaba,

Apartmanınızdaki 2 dairenin sahibini bulabilmek için; apartmanın seçilmiş bir yöneticisi ya da yönetim kurulu varsa veya herhangi bir mal sahibi; tapu fotokopisi ile Tapu Müdürlüğüne sözlü veya yazılı başvurarak tapuya kaydedilmiş olan yönetim plânını isteyebilir ve 2 dairenin sahibinin kim olduğunu öğrenebilir.
Merhabalar
Cevabınız için teşekkür ederim.

Profesyonel bir yönetim şirketi ile anlaştık fakat beklenen performansı vermedikleri için yollarımızı ayırdık. (2,5-3 ay kadar sürede herhangi bir sorunla ilgilenmediler) daire sahiplerini biliyoruz (tapu kaydından) fakat biri yurt dışında diğeri ise onun akrabası. Daireleri yatırım için aldıklarını ve akrabası gelmeden herhangi bir ödeme yapmayacağını beyan ediyor. yeni yönetim oluşturulduğunda zaten ilk iş hukuki yollara başvurmak olacak. fakat memleketim insanı olmamız nedeni ile :) öncelikle talep ettikleri 15-20 günlük müsaadesi ve olası komşuluk hakları gibi görece sebeplerle süreci yavaş işletiyoruz.

yukarıdaki dosya için ise belirttiğim gibi öncelik bina harcamalarına kaynak bulmaktı. elbette bunu yaparken hata yapmamak adına bu yöntemi benimsedim. doğru olup olmadığı konusunda düşüncelerinizi sormak istedim.
Tekrar Teşekkür Ederim.
 

assenucler

Altın Üye
Katılım
19 Ağustos 2004
Mesajlar
3,570
Excel Vers. ve Dili
Ofis 365 TR 64 Windows 11 Home Single Language x64 TR
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
29-05-2025
Sayın pegasus,


Sizin yönetici olup olmadığınızı bilmiyorum. Ancak, hukuki yönden güçlü olabilmek için yönetici ya da yönetim kurulunun, kat malikleri kurulunca seçildikten sonra yapacağı, ilk işlerden biri:

Bir yıl içerisinde binada oturanlar için yapılacak demirbaş ve genel giderler(kapıcı aylığı, SGK primi, bakım onarım, elektrik-su, yakıt, çeşitli gider) bütçesi ile yönetim planındaki dağıtım esasına göre, bağımsız bölümlerden (daire, dükkan vb.) her ay avans olarak tahsil edilecek gelirler bütçesi kalem ve tutarlarını gösterir bir İşletme Projesi (Bütçe) hazırlanmasıdır.

Daha sonra Bütçenin mal sahiplerine tebliğ edilmesi, İşletme Projesine 7 gün içinde mal sahiplerince itiraz edilmemişse, kesinleşmiş olduğuna dikkat etmek gerekmektedir.

Mal sahiplerine yapılacak tebligat, 7201 sayılı yasanan Ek:1 maddesine göre yapılmalıdır.

İşletme projesi hazırlanırken, bir yıllık toplam giderler tutarı, 13 daireye bölünerek gelir bütçesi (toplanacak avans tutarı) ayağı hesaplanır. 2 daire için Gider bütçesine (beklenmeyen giderler adı altında) bir tutar koyarak sorunu çözebileceğiniz düşüncesindeyim.

Avukat değilim. İstanbul'da oturduğum 43 bağımsız bölümden oluşan bir apartmanın yönetim ve denetim kadrolarında belirli dönemlerde 35 yıl görev almış bir kişi olarak, size bazı düşünce ve görüşlerimi aktarmak istedim.

Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Şubat 2014
Mesajlar
49
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr 64 Bit
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
04.08.2023
Sayın pegasus,


Sizin yönetici olup olmadığınızı bilmiyorum. Ancak, hukuki yönden güçlü olabilmek için yönetici ya yönetim kurulunun, kat malikleri kurulunca seçildikten sonra yapacağı, ilk işlerden biri:...
Öncelikle Duyarlılığınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

Yarın akşam kat malikleri ile toplantı yapmayı planlıyoruz.

Açıkçası 13 kişi çok büyük bir kalabalık değil. Bence bina ve ortak yaşam kültürü konusunda toplum olarak çok şey öğrenmemiz gerekiyor.(şahsımı da dahil ederek)


(2 daireden birisine haber verdim diğeri yurt dışında iletişim yok)
tebliğ yasaya göre değil de telefonla yapıldı.
toplantı birgün öncesinden bildirildi.

muhtemel yönetici adayı yok :)))


yarın akşam ola hayrola:)

Tekrar teşekkürler.
 

assenucler

Altın Üye
Katılım
19 Ağustos 2004
Mesajlar
3,570
Excel Vers. ve Dili
Ofis 365 TR 64 Windows 11 Home Single Language x64 TR
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
29-05-2025
Sayın pegasus,


İyi günler.

İlk önce bir kitapçıdan sizlere rehber olacak "apartman ve site yönetimi" kitabı almanız gerekiyor. Aksi durumda, hukuki anlaşmazlıkta; haklı olduğunuz halde, haksız duruma düşülebilir.

Toplantıya çağrının yazılı ve gündemin mal sahiplerine en az 15 gün önce yazılı olarak bildirilmesi gerekiyor.

Her halde apartman yönetiminin noter tasdikli bir karar defteri ile işletme defteriniz (yasada yazmasa da) vardır.

Gerek kat maliklerinin ve gerekse yönetici ya da yönetim kurulunun toplantılarda aldığı kararlar, kararlar defterine yazılıp, mal sahipleri ve vekilleri tarafından imzalanıyor olmalı.

Yapacağınız toplantı, olağanüstü mü, olağan toplantı mı? Neyse!

Toplantınızda sizlere kolaylıklar dilerim.
 
Üst