• DİKKAT

    DOSYA İndirmek/Yüklemek için ÜCRETLİ ALTIN ÜYELİK Gereklidir!
    Altın Üyelik Hakkında Bilgi

Makronun sadece A sütununda çalışması

Katılım
15 Temmuz 2012
Mesajlar
2,802
Excel Vers. ve Dili
Ofis 2021 TR 64 Bit
Merhaba arkadaşlar hayırlı geceler.

Ekte gönderdiğim sayfada hangi sütunun satırına çift tıklarsam o satırın silineceği mesajı geliyor, benim istediğim bu işlemin sadece A sütunu için yapılmasını istiyorum.

Yani sadece A sütununda hangi hücreye çift tıklarsam makro o zaman çalışsın.

Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

Merhaba. Yanlış anlamadıysam aşağıdaki şekilde işlem yapmak doğru olur.
-- Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick kod'undaki If Intersect satırındaki a1'i a2 yapın ve o satırı oradan alıp kod başlangıcına yerleştirin.
-- Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) kod'unda ilk iki satır aşağıdaki gibi olsun (mevcut yerlerini değiştirin) ve A1'i A2 yapın.
Kod:
Cells.Interior.ColorIndex = xlNone
If Intersect(Target, [A[B][COLOR="Red"]2[/COLOR][/B]:Q5000]) Is Nothing Then Exit Sub
Bir de uyarım olsun;
-- formül içeren hücrelerin olduğu belgede sıralama işlemi sorun çıkartabilir (formülüne göre değişir ama tedbirli olmakta yarar var).
-- Hatta bazı formüller kendi satırı dışındaki bir satıra atıf yapıyor da olabilir.
-- Formülleri kod içine alıp, kod içerisinde hesaplamasını yaptırdıktan sonra hücrede DEĞER olarak saklamakta yarar var.
-- Kodlarınız 5000 satıra formül uyguluyor veya biçimlendirme yapıyor, bunun yerine en azından her zaman dolu olacak bir sütunu dayanak noktası olarak kullanıp End(3).Row kodu ile son dolu satırı tespit edip, formülleri ve biçimlendirmeleri o satıra kadar uygulamanızı önererim (örneğin son dolu satır 8 ama 20'nci satırı seçiyorum yeşil oluyor, A sütununa çift tıklıyorum satır silmeyi istiyor, boş satırlarda A ve G sütununda formüller var... gibi garipliklerin önüne geçmiş olursunuz).
.
 
Son düzenleme:
Ömer Bey ilgi ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum.

Makro kodu ingilizce olduğu için ve makrodan fazla anlamadığım için elimdeki örneklerden bu şekilde yapabildim, sizin dediğiniz gibi en son dolu satır gibi kodlar kullanılsa ve formüller yerine değerler atanabilse iyi olacak ama ben bu konularda bu kadar ilerleyebildim, forumdan takip ettiğim kadarıyla Maşaallah siz bayağı ilerlediniz.

Ömer Bey zahmet olmazsa sizin dediğiniz gibi, göndermiş olduğum örneğe o dediklerinizi eklerseniz beni çok mu çok sevindirirsiniz.

Hayırlı çalışmalar.
 
Ömer Bey ilgi ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum.

Makro kodu ingilizce olduğu için ve makrodan fazla anlamadığım için elimdeki örneklerden bu şekilde yapabildim, sizin dediğiniz gibi en son dolu satır gibi kodlar kullanılsa ve formüller yerine değerler atanabilse iyi olacak ama ben bu konularda bu kadar ilerleyebildim, forumdan takip ettiğim kadarıyla Maşaallah siz bayağı ilerlediniz.

Ömer Bey zahmet olmazsa sizin dediğiniz gibi, göndermiş olduğum örneğe o dediklerinizi eklerseniz beni çok mu çok sevindirirsiniz.

Hayırlı çalışmalar.
Merhabalar Sayın ERASLAN.
Kodları biraz daha düzenledim ve sadeleştirdim.
(Sonuç: Daha az kod, daha az düğme, formülsüz sayfa)
Ekteki belgeyi inceleyiniz ve test ediniz.
.
 

Ekli dosyalar

Sayın Ömer Bey vardiyalı çalıştığım için bilgisayar başına yeni geçebildim, hazırladığınız örnek çok güzel olmuş, ilginize çok teşekkür ediyorum, sizleri çok uğraştırdım Allah razı olsun. Hayırlı çalışmalar.
 
Sayın Ömer Bey vardiyalı çalıştığım için bilgisayar başına yeni geçebildim, hazırladığınız örnek çok güzel olmuş, ilginize çok teşekkür ediyorum, sizleri çok uğraştırdım Allah razı olsun. Hayırlı çalışmalar.

Zevkle uğraştığım, sorun yok, cümlemizden razı olsun.
İyi günler dilerim.
 
Geri
Üst