• DİKKAT

    DOSYA İndirmek/Yüklemek için ÜCRETLİ ALTIN ÜYELİK Gereklidir!
    Altın Üyelik Hakkında Bilgi

Combobox ile makro çalıştırmak

Katılım
21 Haziran 2011
Mesajlar
2
Excel Vers. ve Dili
2003 standart edition
Comboboxtan yaptıgım seçimle makro nasıl çalıştırabilirim?
 
Merhaba,

Soruyu açarmısınız. Mümkünse örnek dosya ekleyiniz.
 
Merhaba,

Fikir vermesi açısından aşağıdaki kodları inceleyebilirsiniz. Kodlar ilgili yerlerinde olmalı

ThisWorkbook :

Kod:
Private Sub Workbook_Open()
    ComboHazirla
End Sub

Sheet1 sayfasında :

Kod:
Private Sub ComboBox1_Change()
    If ComboBox1.Value = "" Then Exit Sub
    Dim Deger As String
    Deger = ComboBox1.Value
    Application.Run Deger
End Sub

Modul1 in içinde :

Kod:
Sub ComboHazirla()
    With Sheets("Sheet1").ComboBox1
        .Clear
        .AddItem "Pazartesi"
        .AddItem "Salı"
        .AddItem "Çarşamba"
        .AddItem "Perşembe"
        .AddItem "Cuma"
        .AddItem "Cumartesi"
        .AddItem "Pazar"
        .Value = ""
    End With
End Sub

Kod:
Sub Pazartesi()
    MsgBox "Pazartesi Programı Çalıştı"
End Sub

Kod:
Sub Salı()
    MsgBox "Salı Programı Çalıştı"
End Sub

Kod:
Sub Çarşamba()
    MsgBox "Çarşamba Programı Çalıştı"
End Sub

Kod:
Sub Perşembe()
    MsgBox "Perşembe Programı Çalıştı"
End Sub

Kod:
Sub Cuma()
    MsgBox "Cuma Programı Çalıştı"
End Sub

Kod:
Sub Cumartesi()
    MsgBox "Cumartesi Programı Çalıştı"
End Sub

Kod:
Sub Pazar()
    MsgBox "Pazar Programı Çalıştı"
End Sub
 

Ekli dosyalar

Hayırlı cumalar

Arkadaşlar ilk önce ilginizden dolayı teşekkür ederim.

Benim sıkıntım combobox dan makro çalıştırma

örnek olarak 5 adet makrom var araç_kayıt hasılat,_kayıt ....

Ben combobox dan araç_kayıt makrosunu seçtiğimde araç_kayıt makrosunun çalışmasını istiyorum sizce böyle bir şey mümkün mü?

şimdiden teşekkür ederim.

iyi günler
 
Geri
Üst