Merhaba,
Excel'de iyi değilim ama üniv.yi sorunsuz bir şekilde bitirmem için iyi olmam gerekiyor. Excel'de hazırlamam gereken bir çalışma var ancak çoğu konuda yetersiz kalıyorum (özellikle makro ve VBA'da). Bu nedenle siz profesyonellere sormak istediğim bir kaç sorum var:
1. Hazırlamam gereken çalışma birden çok sayfadan oluşuyor ama ben tüm işlemlerin tek sayfa üzerinden yapılmasını istiyorum. Bunun için ilk sayfaya veri girişi dedim ve butonlar ("yazdır" ve "ön izle") ekledim. Girilen veriye göre diğer sayfalarda tablolar oluşacak ama ben onların görünmesini istemiyorum. Ön izlenecek sayfaları gizlediğimde butonlar çalışmıyor hata veriyor ama ben gizlenmesini istiyorum. Bunun bir çözümü var mı?
2. Hazırlamış olduğum bu çalışmayı excel'den bağımsız bir ".exe" uygulaması şeklinde hazırlamam mümkün mü? Yani bir uygulama haline getirebilir miyim? Getirebiliyorsam bunu nereden ve nasıl yapabilirim?
3. Çalışma sayfasına bir buton ekleyip o butona her basıldığında belirlediğim bir hücreye (ör: A1) başka bir sayfada önceden doldurmuş olduğum diğer hücrelerdeki kelimelerden "rastgele" birinin gelmesini istiyorum. Bu mümkün mü?
Şimdilik öğrenmek istediklerim bunlar. Yardımınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
Excel'de iyi değilim ama üniv.yi sorunsuz bir şekilde bitirmem için iyi olmam gerekiyor. Excel'de hazırlamam gereken bir çalışma var ancak çoğu konuda yetersiz kalıyorum (özellikle makro ve VBA'da). Bu nedenle siz profesyonellere sormak istediğim bir kaç sorum var:
1. Hazırlamam gereken çalışma birden çok sayfadan oluşuyor ama ben tüm işlemlerin tek sayfa üzerinden yapılmasını istiyorum. Bunun için ilk sayfaya veri girişi dedim ve butonlar ("yazdır" ve "ön izle") ekledim. Girilen veriye göre diğer sayfalarda tablolar oluşacak ama ben onların görünmesini istemiyorum. Ön izlenecek sayfaları gizlediğimde butonlar çalışmıyor hata veriyor ama ben gizlenmesini istiyorum. Bunun bir çözümü var mı?
2. Hazırlamış olduğum bu çalışmayı excel'den bağımsız bir ".exe" uygulaması şeklinde hazırlamam mümkün mü? Yani bir uygulama haline getirebilir miyim? Getirebiliyorsam bunu nereden ve nasıl yapabilirim?
3. Çalışma sayfasına bir buton ekleyip o butona her basıldığında belirlediğim bir hücreye (ör: A1) başka bir sayfada önceden doldurmuş olduğum diğer hücrelerdeki kelimelerden "rastgele" birinin gelmesini istiyorum. Bu mümkün mü?
Şimdilik öğrenmek istediklerim bunlar. Yardımınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
