Merhabalar excelde yaklaşık 500 tane çocuğun adı soyadı, tc kimlikleri, yaşları, vs... demografik bilgilerinden tablo oluşturdum. bu çocuklarla ilgili değişik formatlarda raporlar yazmam gerekiyor. wordde her rapora başladığımda tek tek çocuğun tcsi, çocuğun yaşı vs... girmek zorunda kalıyorum. istiyorumki ben wordde raporu yazarken tcyi yazdığımda diğer bilgileri otomatik güncellesin. yada ismini yazdığımda diğerleri otomatik güncellensin.
bununla ilgili yaptığım araştırmada excelde "düşeyara" komutu ile istediğime ulaştım fakat oda excelde çalışıyor. yani word gibi olmuyor sonuçta sadece demografik bilgileri getirmicem aşağı taraftada raporu düzenlemem gerekiyor. sanırım "düşeyara" komutu ile benim istediğim olmaz.
birde forumdaki arkadaşlardan word üzerinden adres mektup birleştirme ile yapılabileceğini okudum. bu yöntemle önce exceldeki dosyayı alıcı olarak tanımladım. daha sonra "birleştirme alanları ekle" komutuyla tek tek ekledim. çalıştı, yalnız şu 3 sorunu çözemedim.
1. mesala wordde üst tarafta demografik bilgilerin olduğu alt tarafta öznel yazacağım bir rapor formatı oluşturdum ve yukardaki söylediğim gibi demografik bilgiler kısmında tek tek "birleştirme alanları ekle" komutuyla ekledim. verileri çekebilmek için "girdi bul" ile tüm alanlarda çocuğun ismini arattım olmadı. "Bu Alanda" kısmından hangi sütunda aratıcağımı seçtim ve çocuğun bilgileri ekrana geldi. ancak böyle buluyor. neden tüm alanlarda aratınca olmadığını anlamadım? bunun daha kolay bir yöntemi varmı? yani "girdi bul" kısmı ile sayfaya getireceğim veriyi aratmadan sadece tc kısmına tc girsem diğerleri hemen güncellense. bu mümkünmüdür?
2. raporlar bittikten sonra değişken olmasını istemiyorum. yani verileri çekip raporumu yazdıktan sonra excel bağlantısı olmasın. düz yazı şeklinde kaydedilsin. bunun yolu nedir?
3. bu yöntemler haricinde başka bir yöntem varmıdır. paylaşımlarınız ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.
bununla ilgili yaptığım araştırmada excelde "düşeyara" komutu ile istediğime ulaştım fakat oda excelde çalışıyor. yani word gibi olmuyor sonuçta sadece demografik bilgileri getirmicem aşağı taraftada raporu düzenlemem gerekiyor. sanırım "düşeyara" komutu ile benim istediğim olmaz.
birde forumdaki arkadaşlardan word üzerinden adres mektup birleştirme ile yapılabileceğini okudum. bu yöntemle önce exceldeki dosyayı alıcı olarak tanımladım. daha sonra "birleştirme alanları ekle" komutuyla tek tek ekledim. çalıştı, yalnız şu 3 sorunu çözemedim.
1. mesala wordde üst tarafta demografik bilgilerin olduğu alt tarafta öznel yazacağım bir rapor formatı oluşturdum ve yukardaki söylediğim gibi demografik bilgiler kısmında tek tek "birleştirme alanları ekle" komutuyla ekledim. verileri çekebilmek için "girdi bul" ile tüm alanlarda çocuğun ismini arattım olmadı. "Bu Alanda" kısmından hangi sütunda aratıcağımı seçtim ve çocuğun bilgileri ekrana geldi. ancak böyle buluyor. neden tüm alanlarda aratınca olmadığını anlamadım? bunun daha kolay bir yöntemi varmı? yani "girdi bul" kısmı ile sayfaya getireceğim veriyi aratmadan sadece tc kısmına tc girsem diğerleri hemen güncellense. bu mümkünmüdür?
2. raporlar bittikten sonra değişken olmasını istemiyorum. yani verileri çekip raporumu yazdıktan sonra excel bağlantısı olmasın. düz yazı şeklinde kaydedilsin. bunun yolu nedir?
3. bu yöntemler haricinde başka bir yöntem varmıdır. paylaşımlarınız ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.
