• DİKKAT

    DOSYA İndirmek/Yüklemek için ÜCRETLİ ALTIN ÜYELİK Gereklidir!
    Altın Üyelik Hakkında Bilgi

Boyanan Hücrelerin diğer sayfada "0" gözükmesi

Katılım
3 Aralık 2007
Mesajlar
24
Excel Vers. ve Dili
Excel 2007 Tr
merhaba arkadaşlar.
umarım açık ve net ifade edebilirim sorunumu. Excelde 2 adet sayfam var. "ÖRNEK" safyasında veriler elle giriliyor. diğer safya ise "KESİM" bu sayfada "ÖRNEK" sayfasına formüllerle bağlıdır.
şimdi gelelim sorunuma "ÖRNEK" sayfasında bazı hücreleri boyamam gerekiyor. ve bu boyadığım hücreler "KESİM" sayfasında karşılık gelen hücrelerin "0" değerini gözükmesi gerekiyor.
örnek dosya ektedir.
şimdiden herkese teşekkür ederim.

iyi çalışmalar
 

Ekli dosyalar

Bu isteğinizi standart fonksiyonlarla yapamazsınız. Kesim sayfasında aşağıdaki gibi bir kullanıcı tanımlı fonksiyon kullanabilirsiniz.

Kod:
Function renkkontrol(adres As Range)
If adres.Interior.ColorIndex <> -4142 Then
renkkontrol = 0
Else
renkkontrol = adres
End If
End Function
 
levent bey;
öncelikle cevabınız için teşekkürler. ama benim bunu yapabilecek bilgi birikimine sahip değilim. Size zahmet vaktiniz var ise gönderdiğim örneğe bunu işleyip gönderebilir misiniz.
şimdiden teşekkürler...
 
Aşağıdaki işlemleri uygulayınız.

Dosyanızı açın.
ALT+F11 tuşlarına basarak kod editörünü açın.
INSERT menüsünden Module seçeneğini seçin.
Böylece boş bir modül eklemiş olacaksınız.
Levent beyin önerdiğini kodları sağ tarafta gördüğünüz beyaz pencereye uygulayın.
Sonra kod editörü penceresini kapatın.

KESİM sayfasındaki K9 hücresindeki formülü aşağıdaki gibi değiştirin ve alt hücrelere sürükleyin.

Kod:
=renkkontrol(ÖRNEK!X12)

Bu adımları izlerseniz kolaylıkla yapabilirsiniz.
 
korhan bey;

dediklerinizi yaptım. teşekkür ederim işime yaradı. yanlız bir eksiğim kaldı ve bu çok önemli.
bir değişiklik yaptığımda her seferinde k9 hücresindeki değeri diğer hücrelere sürüklemem gerekiyor ya da dosyayı kaydedip geri açmam gerekiyor. bununla uğraşmadan otomatik olarak hücreyi boyadığım da değerleri "0" yapsa. otomatik mümkün değilse bir tuş atayabilirmiyiz. yani bir değişiklik yaptığımda KESİM sayfasına geleyim kısayol tuşuna tıklayayım ve formül çalışsın.

eğer ikiside mümkün değilse herşey için hem levent beye hem size çok teşekkür ederim. bu şekilde de işime yarayacaktır.

kolay gelsin...
 
Bu durumda kesim sayfasında F9 tuşuna basarsanız formüller otomatik olarak güncellenir.
 
Sebebini bilmiyorum ama F9 tuşu bende çalışmıyor. bunun yerine CTRL+ALT+F9 yapıyorum ve çalışıyor. aslın bir sorunum daha var belkide bu şekilde olması gerekiyor net bir bilgim yok. dosyayı "Makro İçerebilen Excel Çalışma Kitabı" olarak kaydettiğimde sorunsuz çalışıyor. eğer bu sayfayı "Excel Çalışma Kitabı" olarak kaydetmek mümkünse süper birşey olacak benim için. eğer değilse bu şekilde de işimi şükürler olsun ki halledebiliyorum.
yardımlarınız için teşekkür ederim.
 
Sebebini bilmiyorum ama F9 tuşu bende çalışmıyor. bunun yerine CTRL+ALT+F9 yapıyorum ve çalışıyor. aslın bir sorunum daha var belkide bu şekilde olması gerekiyor net bir bilgim yok. dosyayı "Makro İçerebilen Excel Çalışma Kitabı" olarak kaydettiğimde sorunsuz çalışıyor. eğer bu sayfayı "Excel Çalışma Kitabı" olarak kaydetmek mümkünse süper birşey olacak benim için. eğer değilse bu şekilde de işimi şükürler olsun ki halledebiliyorum.
yardımlarınız için teşekkür ederim.

.xls olarak kaydedin.
 
Sebebini bilmiyorum ama F9 tuşu bende çalışmıyor. bunun yerine CTRL+ALT+F9 yapıyorum ve çalışıyor.

Kod:
Function renkkontrol(adres As Range)
[COLOR=red]Application.Volatile[/COLOR]
If adres.Interior.ColorIndex <> -4142 Then
renkkontrol = 0
Else
renkkontrol = adres
End If
End Function

F9 ile hesaplama için kırmızı satırı ilave etmeniz gerekir.

Yada kırmızı satırı ilave etmeden, Kesim sayfasının kod bölümüne aşağıdaki kodları ilave edersiniz. Yani kod sizin adınıza crtl+alt+f9 yapar.

Kod:
Private Sub Worksheet_Activate()
    Application.SendKeys "%^{F9}"
End Sub
Tercihe göre kırmızı satırı ilave edip sadece

Application.SendKeys "{F9}"

Şeklinde de kullanabilirsiniz. Tercih sizin.

Ben olsam kırmızı satırı ilave edip aşağıdaki gibi kullanırım. Bu şekilde kodlar F9 u sizin adınıza yapar.

Kod:
Private Sub Worksheet_Activate()
    Application.SendKeys "{F9}"
End Sub

.
 
valla ne diyeceğimi bilmiyorum.

tek kelime ile süpersiniz. klavyenize sağlık
 
Geri
Üst