Otomatik veri alma

Katılım
27 Ekim 2017
Mesajlar
59
Excel Vers. ve Dili
2010 turkce
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
01-11-2021
Üstadlar merhabalar.

1.sınıf, 2.sınıf, 3.sınıf, A sınıfı ve GENEL olmak üzere 5 adet çalışma kitabım var. GENEL isimli çalışma kitabının kullanıcısı benim, diğerlerinin kullanıcıları farklı. (GENEL isimli çalışma kitabı, diğer 4 çalışma kitabının bütün bilgilerini içeriyor.)

Amacım şu;

1- GENEL isimli çalışma kitabımın VERİ sayfasına YOKLAMALARI AL isimli bir buton koymak,

2- butona tıklayınca 1.sınıf, 2.sınıf, 3.sınıf ve A sınıfı çalışma kitaplarının D, E, F, G, H sütunlarına kullanıcıların yazacağı veriler, KULLANICILAR ÇALIŞMA KİYAPLARINI KAPATTIKTAN SONRA benim GENEL isimli çalışma kitabımın ANA SAYFA isimli sayfasının J, K, L, M ve N sütunlarına sırasıyla aktarması.

yapılabilir mi böyle bir şey?
 
Katılım
15 Haziran 2006
Mesajlar
3,704
Excel Vers. ve Dili
Excel 2003, 2007, 2010 (TR)
Merhabalar,

Kitapların farklı kişiler tarafından kullanıldığını söylemenize rağmen, eksik aksettirdiğiniz bir koşul da, bütün çalışma kitaplarının farklı lokal bilgisayarlar da bulunduğu olabilir mi?

Eğer öyleyse, teknik olarak yapılabilir ancak pimi çekilmiş bir bombayla karşı karşıya kalırsınız. Kitapların yapısındaki keyfe keder en ufak bir değişiklik, bütün hesaplarınızı altüst edebilir. Ortak bir veritabanı kullanmak en makul çözüm olur.

İyi çalışmalar
 
Katılım
27 Ekim 2017
Mesajlar
59
Excel Vers. ve Dili
2010 turkce
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
01-11-2021
Merhabalar,

Kitapların farklı kişiler tarafından kullanıldığını söylemenize rağmen, eksik aksettirdiğiniz bir koşul da, bütün çalışma kitaplarının farklı lokal bilgisayarlar da bulunduğu olabilir mi?

Eğer öyleyse, teknik olarak yapılabilir ancak pimi çekilmiş bir bombayla karşı karşıya kalırsınız. Kitapların yapısındaki keyfe keder en ufak bir değişiklik, bütün hesaplarınızı altüst edebilir. Ortak bir veritabanı kullanmak en makul çözüm olur.

İyi çalışmalar
Evet hocam tüm kullanıcıların çalışma kitapları farklı bilgisayarlarda, hepimizin ortak ağı mevcut.
 
Katılım
24 Nisan 2005
Mesajlar
3,652
Excel Vers. ve Dili
Office 2016 EN 64 Bit
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
25/05/2022
Genel olarak paylaştırılmış bir ortak klasör olsa.
Bu klasör içinde her kullanıcının sadece kendisinin erişebileceği bir klasör olsa.
Bu klasörde tek sayfalık bir excel dosyası olsa ve kullanıcılar kendi excel dosyalarına giriş yapsalar.
Daha sonra ana dosya ile bu dosyalardaki bilgiler birleştirilse bilgi girişi sağlıklı bir şekilde yapılmış olur diye düşünüyorum.

Önemli olan nokta yetkilendirilmiş paylaşım yapılabilecek bir ortam var mı?

Sistemde ücretsiz bir Ms-SQL Express de kurulup her kullanıcı excel üzerinden girişleri yapabilir. Ancak bu daha ayrıntılı bir konu.
 
Üst