Excel Forum
ALTIN ÜYELİK Hakkında Bilgi


Geri Git   Excel Forum > Diğer Yazılımlar > Access Örnekleri ve Bilgileri
Atatürk
Şifremi Unuttum

DUYURU SİSTEMİ / REKLAM PANOSU

Access Örnekleri ve Bilgileri Access ile ilgili başvuru kaynakları, örnek açıklamalar ve linkler.
Dosya ekleyebilirsiniz

Özel Arama


Yanıtla
 
Paylaş Konu Araçları Görünüm Modları
Eski 18-10-2007, 11:42   #21
yeni54
 
Giriş: 15/11/2006
Mesaj: 583
Excel Vers. ve Dili:
Ms Office 2003 Türkçe
Varsayılan Minik bir istek :)

Alıntı:
gitarisyen tarafından gönderildi Mesajı Görüntüle
... Dini Kitaplar, Atatürk, Belgesel, Çocuk Kitapları v.s. gibi kategoriler eksik...
Kategori (bu heralde kitapturu oluyor) eklemek için sadece Tbl_Kitap_Turleri tablosuna ekleme yapmak yeterli.
Bir-iki değişikliği yapmamın asıl sebebi aslında buydu. Uygulama güzel olunca, bu bacağı eksik kalmasın dedim kendimce.

Bence bu uygulamayı genelleştirin.
Her ihtiyaca cevap verecek şekilde olması için gerekenleri sıralayın.
Elimizden geldiğince destek olalım. Bir paket havasında program çıksın ortaya.
Özellikle okullara nasıl uyarlarız ı düşünün.
Hem adınız uzunca seneler anılmış olur bu vesile ile.

Tabi zamanınız varsa.
__________________
[COLOR="Red"][B][I]"İmansız vatan, vatansız iman muhafaza edilmez..."[/I][/B][/COLOR]
yeni54 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-10-2007, 00:04   #22
gitarisyen
 
gitarisyen kullanıcısının avatarı
 
Giriş: 25/08/2007
Mesaj: 218
Excel Vers. ve Dili:
Microsoft Office 2003 Türkçe
Varsayılan

Sayın yeni54;

Evet haklısınız. Programa –çok yerinde ve güzel bir düşünceyle- eklemiş olduğunuz türlerin eklenebileceği tabloyu kullanarak eklemiştim ben de “Kişisel Gelişim” kitap türünü. Aslında söyleyecektim ben de ama aceleyle yazarken unutmuşum. Özür diliyor ve hatırlatmanız için teşekkür ediyorum. Yeri gelmişken ilgilendiğiniz ve benim yapamadığım şeylerde yardımcı olduğunuz için tekrar teşekkür ediyorum.

Çok güzel şeyler söylemişsiniz uygulamanın genelleştirilmesi konusunda. Ancak sürekli dediğim gibi çok acemiyim ve ancak kendimce uygulamalar yapabiliyorum. Üstelik Access’te neler yapılabileceğinin ayırdında bile değilim daha. Forumda çoğu örnekleri hayranlık ve şaşkınlıkla izliyorum. Çoğunu hiçbir zaman beceremeyeceğimi düşünüp bazen umutsuzluğa kapılıyorum. Bu yüzden bu uygulamayı nasıl genelleştireceğimi bile bilmiyorum. Hep tavsiye edildiği gibi bu çalışmayı yapmadan önce kağıt kalemle bir süre tasarım üzerinde uğraştım ve ancak kendi ihtiyaçlarımı belirleyip kendi seviyeme göre bunu ortaya çıkarabildim. Sizin, Sayın beab05’in ve Sayın Taruz’un yardım ve eklemeleriyle ancak yaptığım çalışma güzel bir hale geldi. Hepinize yine teşekkür ediyorum. Ancak yine de basit bilgi, beceri ve zamanımın yettiğince ben de empati yaparak başkalarının ihtiyaçlarını da düşünerek üzerinde çalışacağım. Ancak sizin de dediğiniz gibi yardımlarınıza çok ama çok ihtiyacım olacak. Bunu ben beceremem çünkü…

Dünden beri zamanım elverdiğince tekrar tasarım üzerinde çalıştım. Özellikle –Sayın Taruz’un çok yerinde önerisiyle- renkler üzerinde çalıştım ve 4 ayrı rengi ve bu rengin tonlarını kullanarak 4 adet uygulama yaptım. (Bu çalışmaların önizlemelerini ve örneklerini ekliyorum). Yine Sayın beab05’in önerisiyle “Kitabı Kaydet” butonunu kaldırdım. Ve sizin koymuş olduğunuz “Tbl_Kitap_Turleri” tablosunu kullanarak “Atatürk, Dini Kitaplar, Çocuk Kitapları, Belgesel” türlerini de ekledim.

Herkese yardımları için tekrar ve binlerce kere teşekkür ediyorum….

Saygılarımla…

NOT: Aşağıda 4 ayrı renkte uygulama hazırladım. Bunlardan krem-turuncu karışımı gibi olanıyla yeşil olanını iki ayrı arkadaş için, pembe olanını eşim için, mavi olanını kendim için yaptım. Favorim mavi...

Resimlerin büyük halini görmek için üzerlerine tıklayabilir ve beğendiğinizi ona göre indirebilirsiniz.



Krem: . Mavi: .

Pembe: Yesil:
Eklenmiş Dosyalar
Dosya Türü: rar KitaplikKrem.rar (679.4 KB, 26 Görüntülenme)
Dosya Türü: rar KitaplikMavi.rar (679.2 KB, 47 Görüntülenme)
Dosya Türü: rar KitaplikPembe.rar (679.3 KB, 14 Görüntülenme)
Dosya Türü: rar KitaplikYesil.rar (679.5 KB, 34 Görüntülenme)
__________________
Bildiğini bilenin arkasından gidiniz
Bildiğini bilmeyeni uyandırınız
Bilmediğini bilene öğretiniz
Bilmediğini bilmeyenden kaçınız

Konfüçyüs
gitarisyen Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-10-2007, 08:57   #23
yeni54
 
Giriş: 15/11/2006
Mesaj: 583
Excel Vers. ve Dili:
Ms Office 2003 Türkçe
Varsayılan

Sayın gitarisyen,

farklı renkler olayını iyi düşünmüşsünüz. Ancak bu da kitapturleri olayı gibi olmuş.

Her farklı renk için farklı program oluşturmak gerekiyor.

Bence bunu da parametrik yapın.
Bir adet tbl_form_renkleri adında bir tablo oluşturun. Renkleri bu tablodan alsın.
Bu sayede isteyen istediği rengi kullansın. El ile değiştirdiğiniz tüm renkleri bu tabloya tanımlayın. Form açılışında bu tabloya bakıp formun renklerini ayarlasın.

Siz de biraz access pratiği yapmış olursunuz.

Programın geliştirilmesi konusuna gelince:

Siz, şunlar şunlar da olsa daha güzel olur şeklinde tavsiyelerde bulunun.
Hatta bu tavsiyeyi herkes yapsın.
Üzerinde çalışalım. Fazlalıkları atalım, gerekli olanları ilave edelim.

Kodlama kısmını hep birlikte hallederiz. (beab05 kırmaz bu konuda bizi)

Yeni form eklenecekse, tasarımı siz ve sayın taruz yapar. (Sizin dizaynlarınız oldukça estetik oluyor. Renk seçimleriniz gibi ayrıntılara önem veriyorsunuz çünkü)

Gerçi forumlarda ekip olarak bir ürün çıkarmak imkansıza yakın birşey ya neyse.
Benimkisi sadece öneri.

Ya tutarsa misali...
__________________
[COLOR="Red"][B][I]"İmansız vatan, vatansız iman muhafaza edilmez..."[/I][/B][/COLOR]
yeni54 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-10-2007, 10:27   #24
beab05
 
beab05 kullanıcısının avatarı
 
Giriş: 19/03/2007
Şehir: Instant Karma
Mesaj: 1,203
Excel Vers. ve Dili:
Office 2007 Enterprise (Eng.)
Varsayılan

Merhabalar;

Öncelikle kullanıcı rahat olmalı; ekleme,silme,güncelleme ve veri gözlemleme konularında bilhassa.. Revizyon gerekiyor açıkçası..

Ben de "ya tutarsa" diyorum
beab05 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-10-2007, 12:27   #25
Taruz
Uzman
 
Taruz kullanıcısının avatarı
 
Giriş: 18/04/2007
Şehir: İstanbul
Mesaj: 2,062
Excel Vers. ve Dili:
Access 2010
Varsayılan

Alıntı:
yeni54 tarafından gönderildi Mesajı Görüntüle
Gerçi forumlarda ekip olarak bir ürün çıkarmak imkansıza yakın birşey ya neyse.
Benimkisi sadece öneri.

Ya tutarsa misali...
Bu tür bir çalışmanın içerisinde olmak isterim..

Düşüncenizde haklısınız, ekip işi zor ama bizler sanırım yapabiliriz..

Teknik konularda sizlerin yanında sesim çıkamaz ama belirttiğiniz gibi dizayn konusunda sayın gitarisyen'in de tabi onayı ile elimden geleni yapar özgün bir çalışma olarak paylaşıma sunarız; çok da güzel olur..

Sanırım bu durum benim programın son aşamasında devreye girmemi gerektiriyor..
__________________
"Bulunamayan yerleri bulmak için önce kaybolmak gerekir.''
Kaptan Hector Barbossa
Taruz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-10-2007, 15:23   #26
alper198
 
Giriş: 17/10/2007
Şehir: hatay
Mesaj: 11
Excel Vers. ve Dili:
excel 2003
Varsayılan

arkadaslar ben bu programin ise yarayacagina inananlardanim. tabi gelistirilmesi gerekiyor. su an bütün kitaplığımı programa yazdım. ve işimi görüyor. bende elimden geldigince tavsiyelerde bulunacagim. basarilar diliyorum.

Bu mesaj en son " 19-10-2007 " tarihinde saat 15:34 itibariyle alper198 tarafından düzenlenmiştir....
alper198 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-10-2007, 17:02   #27
yeni54
 
Giriş: 15/11/2006
Mesaj: 583
Excel Vers. ve Dili:
Ms Office 2003 Türkçe
Varsayılan

Alıntı:
Taruz tarafından gönderildi Mesajı Görüntüle
...Sanırım bu durum benim programın son aşamasında devreye girmemi gerektiriyor..
Onu geçiniz. Her aşamasındasınız.

Alıntı:
Taruz tarafından gönderildi Mesajı Görüntüle
Teknik konularda sizlerin yanında sesim çıkamaz ...
bunu da geçiniz
__________________
[COLOR="Red"][B][I]"İmansız vatan, vatansız iman muhafaza edilmez..."[/I][/B][/COLOR]
yeni54 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-10-2007, 17:53   #28
Taruz
Uzman
 
Taruz kullanıcısının avatarı
 
Giriş: 18/04/2007
Şehir: İstanbul
Mesaj: 2,062
Excel Vers. ve Dili:
Access 2010
Varsayılan

Tüh kaçamadık!...

Yine de bir paylaşım yapmak gerekir diye düşünüyorum.. Yoksa karıştırırız ortalığı...

Öncesinde öneriler tartışılır, yapılması gerekenler sabitlenir, görev dağılımı yapılır.

Sizler ne dersiniz?..

Bir de; sistemin ana hatları ile oynamadan mı yapmalıyız?

Mesela okullar vb. yerler içinde kullanılması düşününülürse bence birde okuyucular tablosu olması gerekir.. Hangi kitap ne kadar okundu, en çok hangi yazar tercih ediliyor gibi sorulara yanıt bulmak için de bu gerekli sanırım..

Ya da küçük rutüşlarla düzenleyip yine toparlanabilir..
__________________
"Bulunamayan yerleri bulmak için önce kaybolmak gerekir.''
Kaptan Hector Barbossa
Taruz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-10-2007, 18:08   #29
yeni54
 
Giriş: 15/11/2006
Mesaj: 583
Excel Vers. ve Dili:
Ms Office 2003 Türkçe
Varsayılan

Kaçamazsın tabi

Öneriler tartışılır... demişsin.

İşte bu önerileri yapacak adam lazım önce. Öneriler havuzu oluşturalım.

Altyapıyı değiştirmek gerekiyorsa değiştirelim. (gitarisyenin isim hakkı saklı kalacak daima)

Kullanılacak formları çıkartalım. (Dizaynlar size ait artık)

Gerisi kodlama zaten. Kodcu zaten istemediğin kadar.

hemen aklıma gelenler (beab05,modalı,taruz,ozanakkaya,ayhan,gocebe...)

ohoooo ekibe bakar mısın.

Hadi öneri verecek arkadaşlar, daha ne bekliyorsunuz...
__________________
[COLOR="Red"][B][I]"İmansız vatan, vatansız iman muhafaza edilmez..."[/I][/B][/COLOR]
yeni54 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-10-2007, 19:31   #30
gitarisyen
 
gitarisyen kullanıcısının avatarı
 
Giriş: 25/08/2007
Mesaj: 218
Excel Vers. ve Dili:
Microsoft Office 2003 Türkçe
Varsayılan

Merhaba arkadaşlar;

“Arkadaşlar” kelimesini özellikle kullanıyorum çünkü ne zaman bu konuya girsem yazılan mesajlardan, yapılan yardım ve önerilerden duygulanıyor ve bana bunları yaşatan insanlara en değer verdiğim kelimelerden biri olan “arkadaş” sözcüğüyle hitap etmeyi daha uygun buluyorum.

Öncelikle bugünkü yoğun işlerim ve misafirlerimden dolayı –ara ara foruma misafir olarak göz atmama rağmen- konuya cevap yazamadığım için özür dilemek istiyorum. Ancak şimdi fırsat bulabildim.

Herkesin yazdıklarına tek tek alıntı yaparak mesaj yazmak yerine görüşleri konsolide ederek ve kendi görüşlerimi de katarak bir şeyler yazmak istiyorum:

Her şeyden önce; sağ olsun Sayın yeni54, “gitarisyen’in isim hakkı saklı kalacak daima” demiş. Ancak uzun süre uğraşıp ortaya çok güzel bir şey çıkınca –ki sizin gibi değerli usta ve bu işe gönül vermiş insanlar varken bu mutlaka olacak- bu çalışmanın benim eserim olması ve benim ismimin saklı kalması düşünülemez bile. (Zaten böyle geniş çapta bir projede benim gibi bu konularla amatörce uğraşan birinin isminin geçmesi de sakıncalı olur düşüncesindeyim). Hele hele –ki mesajlardan anladığım kadarıyla proje bu noktada odaklanıyor daha çok- uygulamanın okullar gibi bir eğitim ve öğretim kurumunda kullanılabilecek ve faydalanılabilecek olması, hayır ve destek amaçlı yapılacak olması işin önemini daha da arttırdığından sadece “gitarisyen” isminin kullanılması yanlış olur. (Ben bunu kişisel amacım için hazırladım ve “gitarisyen” isminin sadece kişisel amaçlı olarak kullanacağım programda ve bilgisayarımda yer alması bana yeter de artar bile. Ötesini ve daha iyisini hep siz düşündünüz). Bence bir grup ismi oluşturabilir veya forumun ortak projesi olarak forumun ismini verebiliriz. Bir logo oluşturabilir veya Excel.Web.Tr’nin logosunu kullanabiliriz. Ama bence bu husus, bütün çalışmalar bittikten sonra konuşulacak bir konu olmalı. Benim düşüncelerim ve bu konuda söyleyeceklerim bu kadar.

Sayın yeni54’ün dediği gibi önce öneriler havuzu oluşturarak başlayabiliriz işe. Fakat bunun için kendimize zaman tanıyıp, belirli bir süre belirlemeliyiz diye düşünüyorum. Örneğin 10 ya da 15 gün içinde bütün önerileri toplayıp –ki bütün önerileri maddeleştirip toparlamayı üzerime alıyorum- bir öneriler raporu çıkarabiliriz. Formların nasıl olacağı, tablolara nelerin ekleneceği, renk tasarımı, sorgular gibi aklımıza gelen her konuda fikir, tavsiye ve öneride bulunabiliriz örneğin. (Zaten şu ana kadar bu öneriler yapılmaya devam ediyor). Daha sonra yine bir süre belirleyip bu öneriler üzerinde görüşler bildirelim; bunlardan tartışma ve oylama sonucu ortaya çıkanları kesin olarak belirleyip böylece başlayalım.

Daha sonra uygulamanın üzerinde çalışmak gerekiyor ki; bu nasıl olacak? Yine bence Sayın Taruz’un dediği gibi iş bölümü yapılabilir veya herkes programın üzerinde ayrı ayrı çalışıp bir şeyler yapar sonra da bunları birleştirebiliriz. Sayın yeni54, beab05, Taruz ve kod yazmayı bilen değerli üyeler bu arada gerekli yerlerde kodları yazabilirler. Sonra dizaynı, renkleri ve/veya diğer tasarımları üzerinde çalışabiliriz. Eğer gerekiyorsa sıfırdan başlayıp tasarımı, görünümü, kullanımı bambaşka bir şey de ortaya çıkartılabilir. Sayın beab05’in dediği gibi her konuda revizyona gidilebilir. (Yani illa bu tasarım üzerinde çalışmak zorunda değiliz). Ama bunlar bence daha sonra uğraşılması gereken hususlar gibi geliyor. İsterseniz önce genel görüş doğrultusunda ihtiyaçlar ve önerileri belirleyelim. (Bu önerileri yaparken uygulama üzerinde çalışılıp, örnekler de eklenirse görmek ve karar vermek imkanımız daha çok olur diye düşünüyorum.)

(Bu arada Sayın Taruz’un “Sanırım bu durum benim programın son aşamasında devreye girmemi gerektiriyor…” cümlesini öğlen gördüm ve buna karşı çıkan bir cevap yazacaktım ancak Sayın yeni54 çok güzel ve yerinde bir karşılık vermiş. Ben üzerine yazacak bir şey bulamıyorum.).

Yöntemin süreci ve işleyişi açısından Sayın Taruz'a katılıyorum: Önce önerilerin belirlenmesi, sonra bunların sabitlenmesi ve sonra görev dağılımıyla diğer çalışmaların yapılması düzenli bir sıra izler sanırım. Sayın Taruz’un dediği gibi bir paylaşım yapılabilir ancak bu paylaşımın haricinde de herkes –genel görüş doğrultusunda- önerilerini yazabilir, gerekli gördüğü yerlerde örnek uygulamalar ekleyebilir veya diğer kişilerin görev bölümüne katılıp fikirler ileri sürüp konuyu tartışabilir diye düşünüyorum. Ben kendi adıma yukarıda da dediğim gibi önerileri toplayıp maddeler halinde rapor haline getirmeyi, seçilen ve kesinleştirilen önerileri birleştirip yine derli toplu bir halde bilginize sunmayı, daha sonrası için ise dizaynını ve renk tasarımını –elbette bu konuda benden çok çok daha iyi olan Sayın Taruz’la birlikte- üzerime alabilirim. Keşke yapabileceğim daha fazla bir şey olsa ama bilgi ve becerilerim bu konuda o kadar sınırlı ki daha fazlası elimden gelmiyor.

Ben de sizlerin görüşlerine katılıyorum. Şu aşamada sadece öneriler ve bu önerilerin toplanması işiyle uğraşalım. Gerekirse “beyin fırtınası” yöntemini kullanarak özellikle bu uygulamayı kullanacak ve bundan faydalanabilecek kişiler olan öğretmen ve –hatta- öğrencilerle konuşup fikirlerini alalım. Ama acele etmeyelim bence. Kendimize geniş bir süre tanıyalım. (Kendi işyerimden aceleyle yapılan işlerin nelere mal olduğunu biliyorum çünkü ). Örneğin benim bu konudaki önerim; önerilerin toplanması için 15 gün ya da bir aylık bir süre belirlemek. Hem bu aşamada siyasette "Serinleme Süresi" denilen ve anlık karar verme mekanizmasını ve risklerini en aza indirip, görüşleri daha ayrıntılı değerlendirebilmeyi sağlayan yöntemi de kullanmış oluruz. Sonrasında da bu önerilerin değerlendirilip seçilmesi aşamasına geçebiliriz. Kabul ederseniz elbette.

Yeri gelmişken ben de bir konuda Sayın beab05 gibi düşünüyorum: Kullanıcı rahat olmalı, veri silebilmeli. Ancak yaptığım uygulamada eğer bir kitap ödünç verilmişse ve ödünç verilen kitaplar listesinde kayıtlıysa bu kitabı ya da bu kitabın yazarını silemiyorsunuz. Önce kitabı “ödünç verilen kitaplar” listesinden silmek gerekiyor. Elbette bu benim acemiliğimden ve tablolar arası ilişkileri yanlış kurmamdan da kaynaklanıyordur ancak yine de bu konudan sıkıntılı olduğumu söylemek istedim.

Benim bu konuda yazacaklarım şimdilik bu kadar. (Daha yazsaydım bari. . Ama ne yapayım yapımdan, gevezeliğimden ve olayın heyecanından kaynaklanan bu uzun yazma huyumu mazur görün lütfen).

Herkese çok teşekkür ediyorum.

Saygılarımla…

NOT: Allah’ım şu işe bakar mısınız? Geçen sene Access’in ne olduğunu bile bilmezken biraz merak sarıp John L. Viescas’ın “Enine Boyuna Microsoft Access 2003” adlı kitabını aldım. Hiçbir şey anlamayıp Access’de bir şeyler beceremeyince kitap bir sene kitaplığımda tozlandı. Bundan 3 – 4 ay önce tekrar Access’e merak sarıp bir şeyler yapmaya çalıştım. Çok değer verdiğim bir foruma üye olup, çok değerli insanlarla tanıştım ve şimdi bu değerli forumda değerli uzmanların arasında şu acemi halime bakmayarak ve belki de haddimi aşarak söz söyleme ve mesaj yazabilme cesareti buluyorum kendimde. Hatalarım için özür diliyor ve her şey için tekrar tekrar teşekkür ediyorum.
__________________
Bildiğini bilenin arkasından gidiniz
Bildiğini bilmeyeni uyandırınız
Bilmediğini bilene öğretiniz
Bilmediğini bilmeyenden kaçınız

Konfüçyüs

Bu mesaj en son " 20-10-2007 " tarihinde saat 05:40 itibariyle gitarisyen tarafından düzenlenmiştir....
gitarisyen Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Yanıtla


Konu Araçları
Görünüm Modları

Gönderme Kuralları
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
SimgelerAçık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı


Saat 09:43


Bu forum Elit NET - www.elitnet.com.tr tarafından sunulmaktadır.

Excel Eğitimi - Mobil Uygulama - Çorlu - Çorlu Web Tasarım - Tarot Falı - invest in turkey - Lingerie - Dyeing Machine - Karton Bardak- Çorlu Özel Eğitim- Site Yönetimi- Led Aydınlatma- Pronet Tekirdağ- Çorlu Kamera- Pronet Edirne- Pronet Kırklareli- Pronet Çerkezköy- Pronet Çorlu- Pronet Lüleburgaz- Pronet Keşan- Çorlu Araç Takip- Çorlu Su Arıtma- Boru Profil- Gebze Emlak- Beylikdüzü Temizlik- İstanbul Burun Estetiği- Bakır Sülfat- Rampa- Rotary- Çorlu İnternet Sitesi- youngblood- Çorlu Palet- Çerkezköy Palet- Çorlu Prefabrik- Çorlu Sürücü Kursu- Çorlu Sandviç Panel- Şişli Avukat- Korona Test Kalemi- Çorlu Vinç- Çorlu Pimapen Tamiri- Çorlu Çelik Konstruksiyon-
Powered by vBulletin Version 3.7.2
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.6 By   Branden