Excelde veri tabanı uygulaması [Archive] - Excel Forum

PDA

Tüm Versiyonu Göster : Excelde veri tabanı uygulaması


Barons
31-05-2005, 18:01
Merhaba

Benim sorunum şu daha doğrusu bir konuda sizlerden fikir almak istiyorum. Düzenli olarak çeşitli firmalara bakım anlaşması yolu ile hizmet veren bir kuruluş var ve istenen programın, firmanın bakımının geldiğini 3 gün önceden haber vermesi gerekiyor.Bu Excelde çok kolay ancak yapılan bakımları veritabanı olarak tutmak mümkün olabilirmi? Firma sayıları arttıkça bu bakımların ve bakım sırasında neler yapıldığının tutulması ve istendiğinde programda çağrılması gerekiyor.Ã?nce Excel sheetlerde düşündüm ancak giderek ağırlaşma olacağını düşünüyorum acaba notepad lerde tutulması dahamı uygun olur? Ya da her firma için bir excel dosyasımı açmak uygun olur?
Bu konuda fikirlerini bildiren arkadaşlara şimdiden teşekkürler

iyi çalışmalar

Levent Menteşoğlu
31-05-2005, 20:22
Eğer veri büyüklüğü çok fazla olacak ise size Access'i öneririm. akat Excel'de yapmak isterseniz benim önerim; bir Excel dosyasını örneğin 10 müşteri için kullanabilirsiniz. Her müşteri için ayrı sayfa açarsınız. Fakat dosya hacminin çok artması sözkonusu ise bu durumda her müşteriye ayrı dosya oluşturmak faydalı olacaktır. Birde veri çağırmanın en kolay olacağı uygulamayıda seçmek önemlidir. En kolay hangisidir derseniz bu tamamen sizin uygulamanızın şekline göre değişecektir. Ã?rneğin ben işyerimde hazırlamış olduğum bir sipariş takip programını tek dosyada tutuyorum. Yıl sonuna kadar en fazla 4000 satır doluyor ve hacmide 3,5 mb civarında oluyor buda tek dosya için yeterli bir hacim oluşturuyor.

pratikvb
01-06-2005, 07:41
SQL aracılığı ile her türlü veritabanıyla iletişim kurup yazdırabilirsiniz. SQL Ortak bir sorgulama dilidir, Veri Tabanlarından veri çekebilir, yazabilir, silip güncelleyebilirsiniz. Accesin kullandığı Veri Tabanını Excelden yönetmenizi öneririm.